پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118542
دليل اصلي استيضاح وزير علوم / انتقاد از جوسازي و برخورد نا درست دولت مردان در قبال استيضاح
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1565

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد صالح جوکار عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني دانا، اظهار داشت: عملکرد فرجي دانا در مدت يک‌ساله اي که سکان دار وزات علوم بوده است خارج از سياست‌ها و برنامه‌هاي کلان کشور بوده که هر گونه عمل و رفتاري که خلاف برنامه باشد کار نادرستي است.

جوکار خاطر نشان کرد: يکي از عواملي که باعث استيضاح وزير علوم شده است، کم شدن فرآيند توليد علم در دانشگاه ها و مراکز علمي کشور و همچنين نبود پيوستگي و استمرار توليد علم در دانشگاه است که قطعا تغيير رويکردي که در اين مدت در وزارت علوم به وجود آمده بود باعث شد تا اين فرآيند کند شود.

وي ادامه داد: در مدت روي کار آمدن فرجي‌دانا، وي با سياسي کردن محيط دانشگاه‌ها و به طور کامل پرداختن به بحث‌هاي سياسي، از توليد علم و همچنين تعيين تکليف 3هزار نفر بورسيه اي که از قبل بايد بورسيه مي شدند غافل شد.

نماينده مردم يزد درمجلس شوراي اسلامي انتصابات مسئله دار در دانشگاه ها را يکي از دلايل ديگر استيضاح دانست و گفت: انتصابات مسئله‌داري در دانشگاه ها و مراکز تحت پوشش وزارت علوم صورت گرفته که با توجه به سوابقي که اين افراد داشته اند و به دنبال ايجاد اغتشاش، اختلاف، درگيري و ناامن کردن محيط دانشگاه‌ها بودند، چنين انتصاباتي قطعاً به صلاح يک محيط دانشگاهي نيست.

عضو کميسون امنيت ملي مهمترين دليل استيضاح وزير علوم را ناامن کردن فضاي دانشگاه‌ها دانست و گفت: مهمترين موضوع که باعث شده است نمايندگان طرح استيضاح وزير علوم را مطرح کنند ايجاد اختلاف و اغتشاش در دانشگاه ها است که با رفتار هاي که در اين مدت يکساله صورت گرفته دانشگاه از مسير علمي خارج شده و دنبال اغتشاش و اختلاف هستند.

جوکار در خصوص نحوه برخورد دولتي ها با موضوع استيضاح وزير علوم گفت: برخورد دولتي‌ها با اين موضوع درستي نيست؛ چرا که شخص خاصي ملاک عمل نمايندگان نيست، اقداماتي که در اين وزات خانه انجام شده و اصولي که منطبق با برنامه نبوده است باعث مطرح شدن بحث استيضاح بوده است و اين گونه موضع گيري از سوي شخصيت هاي دولتي خوب نيست و باعث  آسيب رساندن به دولت و وزارت علوم مي شود. 

وي در پايان گفت: بحث ما بيشتر بحث تعامل با دولت است و اگر بخواهد همان روش غلط ادامه داشته باشد اين چيزي جز تقابل به دنبال نخواهد داشت.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html